E-learning Új KRESZ vizsgaprogrammal

 

Itt már  vizsgára az új  KRESZ vizsgaprogrammal gyakorolhatnak a tanulók !!!!!!!!!!!!!

KRESZ-tanfolyam a fotelból

Egy hosszú, tanulással vagy munkával töltött nap után a hátunk közepére sem kívánunk még egy tanfolyamot. Talán az utazás is körülményes, és az időbeosztásunk is kiszámíthatatlan. Van megoldás, a KRESZ-tanfolyamot már interneten is elvégezhetjük. De vajon hatékony lehet egy olyan képzés, melynek során nem találkozunk az oktatóval?

De mi az az e-learning?

Az e-learning lényegében egy távtanulási módszer, amely jelenthet online oktatást is, amilyen például a KRESZ-felfrissítő. A módszernek már a KRESZ-oktatásban is van gyakorlata. 2012 óta van rá lehetőség, hogy a gépjárművezető-képzésben az elméleti tanfolyamot teljes egészében e-learning formájában végezhesse el a jogosítványt szerezni vágyó tanuló, akinek így nem kell végigülnie a tantermi előadásokat.

Az iskolánkban "A1", "A", "B", "B+E", "C", "C+E", és "D" kategóriák estén van lehetőség távoktatásra (E-learning képzésre).

A tanfolyamot rövid regisztráció és a szükséges adatok megadása után kezdhetjük meg. A tananyagot négy fejezetre tagolták, melyeken belül összesen 24 modult kell teljesíteni. Ezek egyébként változó hosszúságúak, és bizonyos szabályok, információk gyakran ismétlődnek is - ez persze egyáltalán nem baj, így talán jobban rögződnek.

e-learning

Tanulás során szerencsére nem csupán egy betűtengert kell bogarásznunk: képekkel és animációkkal illusztrálták az egyes közlekedési helyzeteket. A nyomtatott KRESZ-könyvekhez képest az internetes oktatási anyag nagy előnye a mozgókép, így például a féktávolság, a vakon vezetés vagy a holttér fogalmával is szemléletesebben ismerkedhetünk meg. Persze azért ne számítsunk modern számítógépes játékokat megszégyenítő látványvilágra.

e-learning  

Az e-learning rendszer kialakítása azt is biztosítja, hogy ne tudjunk gondolkodás nélkül kattintgatva végigszaladni a tananyagon. Legalább öt órát kell eltöltenünk tanulással, és minden egyes modul végén kapunk egy teszt feladatsort. Ezeken legalább 87 százalékot kell elérnünk ahhoz, hogy továbbhaladhassunk. Igaz, ha megbukunk, megnézhetjük a helyes válaszokat, és újrapróbálkozhatunk. 

e-learning

A próbavizsga a kérdések számában, összetételében és a rendelkezésre álló időben is igyekszik szimulálni a hatósági KRESZ-vizsgát  

Vizsgáznunk nemcsak a modulok, hanem a fejezetek végén is kell. Itt azonban a 16-18 kérdéses modulzáróknál hosszabb, 65 kérdéses tesztsort kapunk. A kitöltéshez az első részvizsgánál korlátlan idő áll rendelkezésünkre, később ez csökken, közelítve az éles KRESZ-vizsga jellemzőihez. A modulzárókkal ellentétben ezeken a teszteken már nemcsak egy-egy témakörből kapunk feladatokat, hanem a teljes addigi tananyagból.

A tanfolyamot az első indítástól számítva hatvan napon belül el kell végezni, ráadásul összesen hatvan órát tölthetünk az anyag tanulmányozásával, illetve a vizsgák kitöltésével. Ez első hallásra talán aggodalomra ad okot, de bőven teljesíthető. Itt a hatósági vizsgához hasonlóan 55 perc alatt kell megválaszolni 55 kérdést, melyek közt egy és három pontot érőket is találunk. Bár az e-learninges oktatás hatékonyságának értékmérője az éles KRESZ-vizsga lesz, a próbavizsgán elért 99 százalékos eredmény azért nem tűnik rossznak. Ha a tananyag befejezése után még gyakorolni, vagy ismételni szeretnénk, arra is megvan a lehetőségünk, a korábban teljesített modulok ugyanis elérhetők maradnak. 

e-learning

E-learning alapú távoktatási képzések

Előnyei

  • Rugalmas képzési forma, ami azt jelenti, hogy bárhonnan, itthon vagy külföldön folyamatosan hozzáférhet a teljes tanulmányi rendszerhez, a tantárgyi tartalmakhoz.
  • A tanulás ideje és az intenzitása testre szabható, akár éjszaka, napközben, hétvégén vagy hétköznap is tanulhat.
  • Komplex, magas színvonalú oktatási program, amely magába foglalja a tantárgyi tartalmakat, gyakorló és a vizsga feladatsorokat
  • A képzés elején felkészítjük Önt az önálló tanulásra és a képzéshez szükséges számítógépes eszközök használatára. 
  • A magas színvonalú multimédiás, interaktív tananyagok elsődleges szerepet játszanak a tudás átadásában, az egyes ismeretek begyakoroltatásában, az önálló tanulási folyamat irányításában, ennek megfelelően kellő számú gyakorlófeladatot tartalmaznak, amelyek megoldása azonnal ellenőrizhető.